Najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i regionu – 43. Međunarodni sajam turizma, posle jednogodišnje pauze, održaće se od 24. do 27. marta. Slogan “Između planina i mora” poziva ljubitelje putovanja da iz bogate sajamske ponude odaberu tradicionalno aktuelna letovanja na moru ili planinski turizam i aktivne ture.
Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović ističe da su se Sajma turizma uželeli i turistički radnici i turisti.
“Ovo nam uliva osećaj optimizma da ponovo možemo, i to prvi u ovom delu Evrope, da imamo Sajam turizma ove godine i nekako nam uliva optimizam da će ova godina biti bolja i kada je turistički promet u pitanju, jer zaista smo se svi uželeli da se vratimo na onaj period od pre pandemije”, kaže Labovićeva.
Dejan Veselinov sa Beogradskog sajma ističe da je Sajam turizma poseban doživljaj.
“Ljudi koji dođu na sajam, pored aranžmana koje će pronaći za svoje letovanje ili neki prolećni odmor, imaju prilike da osete zvuke, muziku, da porazgovaraju sa ljudima i da se direktno upoznaju sa turističkom ponudom – to je mnogo drugačije nego preko interenta”, navodi Veselinov.
Turistička ponuda skoro celog sveta
Ukazao je da je na Sajmu turizma dostupna ponuda skoro celog sveta.
“Turističke agencije naše domaće koje nastupaju na Sajmu, ove godine ih ima i više nego 2015. godine, preko 40 turoperatora i agencija će predstaviti svoju ponudu, ali i velike nacionalne turističke organizacije – Grčka, Turska, Crna Gora, dolaze nam iz Tunisa, Severna Makedonija, Slovačka, Rumunija, Mađarska, Maldivi”, dodaje Veselinov.
Pored toga, ističe, na ovaj sajam dolaze tri nove države – Malezija, Sao Tome i Prinsipe i Angola.
Pored toga, naglašava da je ove godine akcenat na turističkoj ponudi naše zemlje.
“Pod ovim sloganom ‘Između planina i mora’, gde se ljudi odlučuju tokom leta za morske destinacije, ali planine, reke i jezera su nešto čime je Srbija bogata i to je u opticaju. Predstaviće se sve ono što Srbija ima da ponudi i to je u hali 4, a u hali 1 su ove druge zemlje”, navodi Veselinov.
Navodi da se uporedo sa Sajmom turizma održava i Sajam vina – 25. i 26. marta, kao i Sajam horeka opreme – ugostiteljske opreme.
Da li se turizam oporavio od pandemije
Marija Labović kaže da je 2020. bila izuzetno teška za turizam kako domaći tako i svetski, ali da je prošla godina bila bolja.
“Gledajući prema ukupnom broju dolazaka i noćenja imali smo pad od nekih 30 odsto u odnosu na 2019. godinu, koja je bila rekordna godina i to inostranih turista, što je, poredeći se sa nekim prosekom Evrope i sveta, dobar rezultat i govori nam da možemo očekivati ove godine da dostignemo tu 2019. godinu”, navela je Labovićeva i dodala da je je ovo bila i jako dobra zimska turistička sezona, kao i da se inostrani turisti vraćaju.
Pozvala je sve da posete Sajam turizma, gde će na jednom mestu imati kompletnu ponudu Srbije.
“Turisti leti biraju more, ali mi ih pozivamo da biraju i Srbiju, ako ne za ceo, onda makar za deo odmora”, poručila je Marija Labović.
IZVOR: RTS
Nove ponude